Bir müşteri yatak odasına bir raydolap yaptırmak istiyor. Kabataslak genişlik x yükseklik x derinlik ölçüsünü almış; bir kağıda bu ölçüleri yazmış. Elindeki kağıtla bir kaç tane mobilya firmasını gezerek fiyat alıyor. Fiyat araştırması yapması bir müşterinin en doğal hakkıdır. 10 adet mobilya firmasından fiyat alıyor. Yaptığı yanlış firma seçimi yaparken yalnız fiyatı ve malzemeyi baz almasıdır.
Bize göre bir firmanın seçilebilir olma koşulları var:
- Fiyat
- Tasarım
- Gününde teslim
- Malzeme
- Satış sonrası servis
Şimdi müşterinin elindeki kağıda bu 5 koşulu yazması lazım. Firma araştırması yaparken firmaların eski müşterilerinde bir ortak tanıdığının olması "gününde teslim" ve "satış sonrası servis" bölümlerini değerlendirmesine yardımcı olacaktır.
Bu koşullara firma imkanlarına göre + - koyarak karar vermesi en doğrusudur.
Örneğin fiyatı makul olan bir ürünün tahmini teslim süresi 1 haftayken bu ürüne 4 ayda sahip oluyorsanız,
Gününde teslim edildiği ve kaliteli bir malzeme kullanıldığı halde, üç katı kadar pahalı bir fiyatla bir ürünü satın alıyorsanız
Gününde teslim edilen orta fiyatlı bir ürün için çizim hizmeti almış olsanız dahi firma sizinle satış sonrasında kullanım esnasında üründe çıkan bir arızada telefonlarınıza cevap vermiyorsa
Yanlış karar vermiş sayılırsınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder